Fiat

Fiat 500 TwinAir

Kategoria: fiat, auto
15.03.10 11:41 Wiek: 9 yrs

 

Wśród ważniejszych nowości Salonu w Genewie 2010 jest oczekiwany Twin-Air. Ten dwucylindrowy silnik SGE o pojemności 900 cm3 o mocy 85 koni i mniej niż 100g/km CO2 może zrewolucjonizować rynek samochodów miejskich.

Fiat 500 TwinAir ma swój debiut podczas Salonu w Genewie 2010. Innowacyjny silnik dwucylindrowy SGE turbo jest w stanie osiągnąć moc 85 koni z pojemności 0,9 litra. Nowa jednostka napędowa, od dawna przygotowywana przez Fiat Powertrain, chce wyznaczyć nowy standard wśród małych samochodów o niskiej emisji spalin, poziom CO2 poniżej 100 gramów na kilometr. Wszystko to bez strat w osiągach rozumianych jako sterowność i przyjemność w prowadzeniu auta: turbodoładowanie powiązane z nowoczesnym systemem zarządzania zaworami Multiair docenionym już w nowym modelu Alfa Mito.


Na rynku pojawi się już latem 2010. Następna będzie wersja normalna silnika, bardziej „spokojna”, o mocy 65 koni oraz step turbo o mocy 105 koni. Nowe silniki SGE TwinAir zostaną połączone z nową skrzynią biegów DDCT o podwójnym sprzęgle świetnie nadającym się do współpracy z silnikiem elektrycznym, niedługo pojawi się prawdziwie rewolucyjny Fiat 500 ibrida, w towarzystwie wersji bifuel dwucylindrowego SGE turbo metano. Spodziewamy się wielu nowości, miejmy nadzieję iż, nowe technologie znajdą jak najszybciej liczne zastosowanie w całym sektorze małych aut Fiata, Alfa Romeo i Lancii. W grę wchodzi światowy leadership ekologiczny, wspaniała okazja dla Gruppo Fiat.


Mamy do czynienia z absolutną nowością w świecie światowej motoryzacji, która potwierdza główną rolę Gruppo Fiat na tym polu.

Powstały dzięki wykorzystaniu zaawansowanych technologii, w nowym silniku zastosowany został rewolucyjny system Multiair powiązany z specyficzną dynamiką cieczy optymizowaną w celu osiągnięcia maksymalnej wydajności. Poza tym jest owocem ekstremalnego wykorzystania idei “downsizing” (minimalizacji elementów) i mądrego przygotowania podstawowej mechaniki. Nowa rodzina silników o mocy od 65 do 105 koni mechanicznych, gwarantuje spadek emisji CO2 o 30% w stosunku do innych motorów o takich samych osiągach.

 

Podczas Salonu w Genewie publiczność może podziwiać pierwsze zastosowanie tych silników w Fiacie 500, jest to pierwszy model Fiata, w którym zadebiutuje we wrześniu. Pojazd jest wyposażony w silnik dwucylindrowy Turbo o mocy 85 koni mechanicznych (pojemności 900 cm3) szczycący się najniższym poziomem emisji CO2 dla silników benzynowych (95 g/km) bez skutków ujemnych dla osiągów i przyjemności w prowadzeniu. W porównaniu do jednostek napędowych dostępnych dzisiaj, gwarantuje doskonałe osiągi z jednoczesnym spadkiem zużycia paliwa: w stosunku do silnika 1.2 8v, nowy Turbo o mocy 85 koni notuje 15% spadek zużycia paliwa i 25% wzrost osiągów, w stosunku do 1.4 16v, zużycie spada wręcz o 30% z porównywalnymi osiągami i gwarantując wysoki komfort w prowadzeniu auta.