Wino Chianti Classico staje się stylem życia
Pierwszy raz we Włoszech Konsorcjum Osłonowe (Consorzio di tutela) tworzy gamę produktów powiązanych z winem, ale i nie tylko, oznaczonych własnym znakiem firmowym. Projekt Chianti Classico jest jedynym w swoim rodzaju.
Pierwsze przedmioty, przeważnie natury rzemieślniczej i made in italy, zostały wystawione do sprzedaży on-line na stronie Konsorcjum Chianti Classico (http://www.chianticlassico.com/). Wśród jego asortymentu można wybrać drobiazgi dla domu (np. zestaw czterech ekskluzywnych zapachów, stworzony ad hoc i ochrzczony „Sezony Chianti / Le stagioni del Chianti”), kryształowe kielichy, wysublimowane notatniki, mapy i przewodniki po terytorium związanym z Chianti, dowcipne mouse-pad`y, fartuszki, czapki, koszulki, odzież sportowa, korkociągi, wszystko spersonalizowane i uczynione niepowtarzalnym poprzez logotyp Gallo Nero, symbol jednego z najsławniejszych terytoriów na świecie.
Konsorcjum Chianti Classico łączy 597 członków o łącznej powierzchni 70 000 hektarów i produkuje średnio 670 000 hektolitrów rocznie (produkcja wina Chianti Classico w 2008 roku wynosiła 268 100 hektolitrów) zafakturowano łącznie 535 milionów euro.
Artykuły Chianti Classico Lifestyle można otrzymać w wybranych sklepach regionu, podczas gdy sieć dystrybucyjna prowadzona jest bezpośrednio przez Konsorcjum.